SVENSK DAGLIG
-VARUHANDEL
Svensk Dagligvaruhandel är branschorganisationen för dagligvaruhandeln i Sverige med medlemmar såsom ICA, Coop och Axfood. Bishop Media har arbetat löpande med dem under många år och 2021 var det dags för ett rejält omtag av hemsidan som jag blev ansvarig för.
Den grafiska profilen fick ett mer piggt, lekfullt och mjukt intryck utan att tappa seriositeten. De stora textmängderna lättades upp med grafer, rörliga element och betydligt fler och större bilder. Resultatet blev helt enkelt en webbplats som informerar och utbildar besökaren på ett trevligare och mer lättförståeligt sätt.
2024 var det dags för nästa uppfräschning som jag ansvarade för: Unika illustrationer vävdes in i designen samtidigt som de starkare färgerna ur profilen fick ta ännu mer plats. En s.k. megameny impelementerades för enklare navigering och överblick av alla sidor. Innehåll på startsidan strukturerades om och fick ny design för att väcka intresse för de absolut viktigaste delarna. En nystart utan att tappa någon igenkänning!
KUND
Svensk Dagligvaruhandel
UPPDRAG
Webbplats, uppfräschning av identitet
DATUM
Juni 2021 + April 2024