CNEMA
CNEMA är en Sverigeunik verksamhet med integrerat film- och medielabb samt tre biosalonger som visar allt från välkända biofilmer och filmer ur smalare genrer till livesändningar av konserter. Evenemang som sing-a-long och filmfestivaler förekommer också regelbundet.
I början av 2020 fick jag via min anställning på Bishop Media i uppdrag att utföra en analys av hur CNEMA skulle utveckla sitt varumärke och sina olika marknadsföringskanaler för att locka fler besökare. Detta gjordes genom grundlig analys av CNEMA och dess konkurrenter ur alla vinklar samt genom olika användartester och undersökningar tillsammans med målgruppen. Arbetet resulterade i en åtgärdsplan och strategi för hemsida, sökordsoptimering, nyhetsbrev och sociala medier.
Åtgärdsplanen låg sedan till grund för den nya hemsida som vi utvecklade under hösten 2020. Den grafiska profilen fick sig en uppfräschning för att utstråla värdeorden personligt, mysigt och familjärt. Strukturen fick en total makeover för att göra det så enkelt som möjligt för besökaren att hitta vad den söker och förstå vad CNEMA faktiskt erbjuder.
Den nya hemsidan har tagits emot mycket väl av såväl personal som besökare och jag ser fram emot att fortsätta utveckla cnema.se framöver!
KUND
CNEMA
UPPDRAG
Analys, åtgärdsplan, uppfräschning av identitet, webbplats
DATUM
November 2020