SVENSK DAGLIG -VARUHANDEL Svensk Dagligvaruhandel är branschorganisationen för dagligvaruhandeln i Sverige med medlemmar såsom ICA, Coop och Axfood. Bishop Media har arbetat löpande med dem under många år och 2021 var det dags för ett rejält omtag av hemsidan som jag blev ansvarig för. Den grafiska profilen fick ett mer piggt, lekfullt och [...]
Industridagen
bishopIndustridagen Industrirådet har sedan 2005 anordnat eventet Industridagen där många stora namn från politiken, näringslivet och facket samlas för att diskutera viktiga nationella och internationella frågor. Genom min roll på Bishop Media fick jag tidigare den stora äran att klä detta återkommande event i en egen grafisk identitet och hemsida som skulle kunna [...]
Cnema
bishopCNEMA CNEMA är en Sverigeunik verksamhet med integrerat film- och medielabb samt tre biosalonger som visar allt från välkända biofilmer och filmer ur smalare genrer till livesändningar av konserter. Evenemang som sing-a-long och filmfestivaler förekommer också regelbundet. I början av 2020 fick jag via min anställning på Bishop Media i uppdrag att utföra [...]
Decanteller
bishopDECANTELLER Decanteller är importör av tre marknadsledande varumärken inom vin- och cocktailbranschen och dessa har alla fått varsin identitet på den nya hemsidan som jag designat och utvecklat på Bishop Media. Det ska vara tydligt, inspirerande och enkelt att ta kontakt för besökaren. Jag har även ansvaret för Decantellers annonsering i sociala medier [...]
Sweden Food Arena
bishopSWEDEN FOOD ARENA Sweden Food Arena jobbar för att Sverige ska ha en innovativ, hållbar och konkurrenskraftig livsmedelssektor. Genom min roll som grafisk formgivare på Bishop Media har jag fått äran att vara med från start och ta fram den grafiska profilen som inkluderar bland annat logotyp, mönster, färgpalett och formspråk. Med utgångspunkt [...]